TJÄNSTER

UPPDRAG PÅ TIMMAR

Vi erbjuder avlastning i er verksamhet genom enstaka- eller återkommande timmar månadsvis. Vi tar endast betalt för det arbetet som vi faktiskt har utfört – flexibelt & kostnadseffektivt.

ARBETAR HELT DIGITAL

Vi på Visitbuddy arbetar helt digitalt för att kunna hjälpa så många verksamma företag som möjligt inom besöksnäringen över hela Sverige. Oberoende av vart ni är verksamma och lokaliserade i landet.

VÅRA PRISER

Vi har anpassat våra priser efter branschen som vi befinner oss i. Priserna varierar beroende på om ni endast vill köpa enstaka timmar eller återkommande timmar månadsvis. Kontakta oss för mer information.

TJÄNSTER

Sociala medier

• Hantering av Sociala medier
• Strategi och marknadsföring
• Schemaläggning av inlägg
• Ta fram material via ex. Canva

Digital strategi

• Digitalisering av verksamhet
• Bokningssystem
• Digitala verktyg
• Rådgivning och genomförande

Administration

• Hantering av bokningar
• Webbadministration
• Mailhantering / Svara på recensioner
• Nyhetsbrev

Projektledning

• Paketering av upplevelser
• Planering av projekt
• Tidplan & Projekttavla
• Genomförande och uppföljning

Avlastning i daglig verksamhet

Vi på VisitBuddy erbjuder digital avlastning till företag inom Besöksnäringen för att underlätta arbetet i deras dagliga verksamhet. Genom att ta över tidskrävande och mindre motiverande arbetsuppgifter, kan vi frigöra er tid för mer värdefulla uppgifter. Våra tjänster omfattar bland annat: Hantering av era sociala medier, bokningar, webbadministration, svara på kundmail m.m. Med ”digital avlastning” syftar vi på arbetsuppgifter som kan utföras på distans.

Strategisk utveckling

Om ni istället behöver stöd för att utveckla er verksamhet och vill attrahera fler gäster till att besöka just er, kan vi på VisitBuddy även hjälpa till med strategiska aspekter av er verksamhet. Vi erbjuder expertis inom projektledning och digitalisering. Behöver ni ett nytt bokningssystem, saknar digitala verktyg eller behöver en projektledare som kan strukturera och genomföra era planer framåt? Då finns vi här för att hjälpa er!

VisitBuddy

frågor och svar

Vår ambition är att vara en del av lösningen när det kommer till att bekämpa utmaningarna inom kompetensförsörjningen kopplat till Besöksnäringen i Sverige. Vårt uppdrag är därför att stödja företag inom Besöksnäringen som inte kan, vill eller har råd att anställa personal på heltid och som endast önskar avlastning på timmar/deltid. Vi hjälper därför till i företags dagliga verksamheter genom att erbjuda digital-avlastning. Med detta menar vi arbetsuppgifter som kan utföras på distans. Vi hjälper också till med mer strategiska delar som projektledning och digitalisering av er verksamhet. Vi tar över de tidskrävande och mindre motiverande arbetsuppgifterna för att ni ska kunna fokusera på det som verkligen betyder något för er. Med vår kompetens och erfarenhet inom branschen är ni i trygga händer.

  1. Administration: Vi hjälper till med daglig administration i er verksamhet genom att exempelvis svara på mail, hantera bokningar, sköta uppdateringar på er hemsida, svara på recensioner m.m.
  2. Sociala medier: Vi hjälper er med hantering av era sociala medier genom att publicera och schemalägga inlägg/innehåll, ta fram material genom designverktyget Canva eller bildbanker, anordna tävlingar, genomföra marknadsföringsinsatser för att locka fler besökare till er verksamhet m.m.
  3. Digitalisering: Vi hjälper er med digital strategi för att ni inte ska hamna efter och tappa potentiella bokningar i er verksamhet. Vi erbjuder därför hjälp när det kommer till att ta fram nya digitala verktyg, implementera bokningssystem och att digitalisera er verksamhet i helhet (med hjälp av partners inom branschen). Gå från analogt till digitalt.
  4. Projektledning: Vi erbjuder även tjänster inom projektledning i form av tidsplanering, ta fram en projektavla med projektets alla steg, budget, genomförande och uppföljning. Har ni något evenemang ni planerar att genomföra eller vill ni ha hjälp när det kommer till själva genomförandet av digitaliseringen i er verksamhet? Då hjälper vi er!

Flexibiliteten – Vi skräddarsyr vårt erbjudande efter erat behov i form av arbetsuppgifter och tid. Om ni upptäcker att ni behöver gå upp eller ner i timmar justerar vi även det utefter erat behov. Vi erbjuder också endast 1 månads uppsägningstid.

Kostnadseffektiviteten – Vi tar endast betalt för den tid som vi faktiskt har utfört arbete i erat företag.

Mer tid för det som är viktigt – Lägg inte din värdefulla tid på tråkiga och mindre motiverande arbetsuppgifter, lägg den på oss och fokusera på det som du tycker är roligt och viktigt i din verksamhet.

Kompetens och erfarenhet – Vi har flera års erfarenhet från arbete inom branschen samt utbildning inom Besöksnäringen på universitetsnivå.

Platsoberoende – Vi på Visitbuddy arbetar helt digitalt för att kunna hjälpa så många företag som möjligt inom Besöksnäringen över hela Sverige. Oberoende av vart ni är baserade i vårt land. Detta är en fördel för er företag som är verksamma på mer ”utsatta platser” när det kommer till kompetensförsörjning och som nu kan hitta arbetskraft utan att behöva leta lokalt. Här finns nu möjligheten att anlita kompetent personal med erfarenhet inom er bransch för att stötta upp i verksamheten.

  1. Boka in ett möte med oss via Calendly (länk)
  2. Under mötet går vi igenom vilka ni är, hur ert behov ser ut samt praktiska detaljer inför ett potentiellt samarbete.
  3. Avtalssignering – Tillsammans med en jurist har vi tagit fram ett samarbetsavtal (inklusive sekretessavtal) som vi signerar tillsammans när ni har bestämt er för att anlita oss och våra tjänster. I avtalet framgår det hur vårt samarbete kommer att se ut, uppdraget, hur många timmar ni önskar att köpa månadsvis, ersättning, uppsägningstid, sekretess m.m.
  4. Uppstartsmöte/Onboarding – När avtalet är signerat bokar vi in ett uppstartamöte där vi mer detaljerat går igenom vårt framtida samarbete, skräddarsyr en lösning utefter erat behov och reder ut alla praktiska detaljer.
  1. Kostnadsbesparingar: Att anlita oss på VisitBuddy kan anses vara mer kostnadseffektivt än att anställa personal eftersom vi endast tar betalt för det arbete som vi faktiskt har utfört. Ni behöver inte heller oroa er för kostnader som lokalhyra, utrustning, löner, semesterersättning eller övriga personalförmåner.
  2. Flexibilitet: Jämfört med att anställa personal så erbjuder vi en kortare uppsägningstid och ni väljer själva vad ni behöver hjälp med – skräddarsytt efter era behov.
  3. Fokus på kärnverksamheten: Genom att outsourca administrativa uppgifter till oss kan ni frigöra tid och resurser för att fokusera på er kärnverksamhet och era strategiska mål.
  4. Expertis: Vi har erfarenhet och kompetens inom branschen genom erfarenhet från arbetslivet och studier på universitetet. Detta gör det möjligt för oss att hantera era arbetsuppgifter på ett smidigt och effektivt sätt.
  5. Skalbarhet: Ni kan anpassa nivån av stöd beroende på ert företags behov. Om ni har tillfälliga projekt eller perioder med hög arbetsbelastning kan ni enkelt öka eller minska användningen av våra tjänster.
  6. Minskad arbetsbörda: Genom att outsourca uppgifter till oss kan ni minska den administrativa arbetsbördan och fokusera mer på strategiska och värdeskapande uppgifter.
  7. Mångsidighet: Vi på VisitBuddy kan erbjuda en mångsidig uppsättning färdigheter och kan därför anpassa oss till olika arbetsuppgifter och krav.

Vi har anpassat våra timpriser efter branschen som vi befinner oss i. Priserna varierar beroende på om ni endast vill köpa enstaka timmar eller återkommande timmar månadsvis. Kontakta oss för mer information om våra priser.

Vår uppsägningstid är 1 månad vid köp av timpaket. Vid köp av löpande timmar betalar du endast för de timmarna du beställt för specifika arbetsuppgifter och tills de är avslutade.

Antalet kunder vi arbetar med samtidigt varierar eftersom vi erbjuder avlastning genom olika Timpaket som ligger på 10-40 timmar per månad – men runt 6-8 kunder samtidigt.

ÄR DU INTRESSERAD OCH VILL VETA MER?